GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE OYUNLAR (HAYAT BİLGİSİ)
DERS:HAYAT BİLGİSİ
SINIF:2
KONU:GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE OYUNLAR
KAZANIM:C.2.5. AİLE BÜYÜKLERİNİN KÜÇÜKKEN OYNADIĞI OYUNLARI ARAŞTIRIR, BU OYUNLARLA KENDİSİNİN VE ARKADAŞLARININ OYNADIĞI OYUNLARI KARŞILAŞTIRARAK DEĞİŞİMİ FARK EDER.
SÜRE: 40+40 DAKİKA
MERAK UYANDIRMA:Derse ''ELDEN ELE '' oyunu ile başlandı.(Bir kişi ebe olur ve ebenin gözü kapatılır.Bu sırada belirlenen bir nesne sınıfta elden ele dolaştırılır.Ebe gözünü açtığında nesne kimin elindeyse o kişi ebe olur.Oyun bu şekilde sürdürülür.)
İLGİYİ ODAKLAMA:Oyunla ilgili duygu ve düşünceleri alındı.
ÖĞRENME DENEYİMİ: Günlük hayatımızda hangi oyunları oynuyoruz? Sorusunun cevaplarını grupça A4 kağıtlarına listelemeleri istendi.
Yazdıkları tahtaya asıldı.
Bu oyunları nerelerde oynadığımız konuşulup tahtaya yazıldı.
Tahtaya yazılan oyun oynadığımız yerlerden bir tanesini seçmeleri istendi.
OKUL BAHÇESİ seçildi.Grupça belirledikleri bir oyunu 10 dakika bahçede oynamak üzere planlamaları istendi.
Bahçede oyun oynandı.
Oynadıkları bir oyunla ilgili olarak aşğıdaki başlıkların yer aldığı tabloyu doldurmaları istendi.
OYUNUN ADI NEREDE NE İLE NASIL OYNANIYOR?
OYNANIR? OYNANIYOR?
Ders kitabındaki konu ile ilgili sayfanın görselleri incelendi.Soruları cevaplandırıldı.
Aile büyüklerinden birinin çocukken oynadığı oyunları araştırmaları ve yarım kartona görseli ile birilikte hazırlamaları istendi.
DENEYİMİN PAYLAŞIMI: Aile büyüğü ve kendisi ile ilgili hazırladıkları çalışmalar tahtaya asıldı ve sunumları yaptırıldı.Sunumlarında karşılaştırma yaparak değişimi vurgulamaları sağlandı.
NELERİ FARKLI YAPABİLİRDİK?
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...